Z naszego doświadczenia i obserwacji wynika jeden bardzo zaskakujący fakt. Różnica pomiędzy oczekiwaną ceną za swojego bloga czy stronę internetową pomiędzy sprzedającym, a kupującym jest zazwyczaj ogromna i sięga średnio około 85%.

Bardzo łatwo nam wskazać przyczynę takiego stanu rzeczy. 68% kupujących w praktyce oferuje cenę zgodną z realną wartością rynkową. Natomiast 95% sprzedający oferuje cenę za blog lub stronę www mocno zawyżoną, nie mającą nic wspólnego z realną wycena rynkową.

Jak zatem wycenić bloga?

Po pierwsze spójrzmy jakie generuje przychody i jakie wiążą się koszty z uzyskaniem tego przychodu. Załóżmy, że blog zarabia około 5000 zł rocznie. 1000 zł pochodzi z reklam typu adsense. Natomiast 4000 zł pochodzi z publikacji artykułów, które zostały stworzone przez blogera na zamówienie.

Zazwyczaj właściciel bloga wyceni taką stronę na 8000 – 10 000 zł. Jeszcze nie zdarzyło się aby jakieś kupujący zawarł transakcję na taką kwotę za bloga osiągającego takie przychody.

Dlaczego sprzedający zawyżają wyceny swoich blogów?

Podstawowym grzechem jest przywiązanie emocjonalne do swojego bloga. Jest to irracjonalne i niematerialny czynnik, który decyduje o tym, że sprzedający dyktują zaporowe ceny. Przypominamy, iż według oficjalnych badań około 98% blogów generuje tylko koszty. Do naszej bazy skup skupu blogów trafiają blogi, które zazwyczaj generują straty – jest to aż 85% stron. Często pada tez argument za tym ile czasu i pracy włozył w niego bloger. To jednak nie ma znaczenia bo liczy się tylko efekt tej pracy w postaci generowanych przychodów.

Jak zatem wyliczyć realną wartość takiego bloga?

Nowy właściciel aby osiągnąć przychód 5000 zł rocznie musiałby zatrudnić osobę, która pisałaby takie artykuły, która obsługiwałaby portal, publikowała, aby stworzyła grafiki i obsługiwałaby klientów. W praktyce marże uzyskiwane na takiej działalności to około 10%-15% licząc już zapłacone podatki dochodowe. Zatem z pięciu tysięcy przychodu realny zysk to około 500 zł dla nowego właściciela.

Reklamy adsense nie wymagają wielkiej ingerencji i inwestycji od nowego właściciela. Natomiast nowy właściciel musiałby pokrywać koszty serwera aktualizacji strony utrzymania portalu, a także zainwestować pieniądze w jego rozwój bo przecież po to chciałby nabyć taką stronę.

Ile więc realnie wart jest przykładowy blog?

około 1500 zł.

Co jeśli twój blog nie zarabia, a chcesz go sprzedać?

Tutaj bardzo ciężko znaleźć chętnego na nabycie zwłaszcza po cenie zbliżonej do tej jakiej oczekuje sprzedający. Wszystko zależy jaki pomysł na stronę ma nowy właściciel i czy widzi w niej potencjał który mógłby wykorzystać do swoich celów.

Blogi bardzo szybko tracą na wartości

Blogi jak większość stron internetowych bardzo szybko się dezaktualizują dlatego też ich wartość bardzo szybko spada. Jest to czynnik, dla którego kupujący nie szarżują z cenami. Zazwyczaj osoby, którym nie udało się sprzedać blogu, a tych jest około 75% według naszych statystyk, likwidują swoje blogi i tak naprawdę nie zarabiają kompletnie nic, wręcz stracili nie tylko to co zainwestowali ale także pieniądze, które ponieśli na utrzymanie takiego bloga.

©2024 KLEO Template a premium and multipurpose theme from Seventh Queen

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?